برسی دوربین سینمایی سونی Sony FX3 Full-Frame Cinema Camera

توضیحات

بررسی دوربین فیلمبرداری فول فریم سونی FX3


طراحی فشرده برای عکاسی انفرادی، برای استفاده در سفر و به عنوان یک دوربین B ایده‌آل، Sony FX3 از هر دو سری دوربین‌های Cinema Line و Alpha برای ایجاد یک دوربین سینمایی قابل حمل بهینه استفاده می‌کند. FX3 دارای تمام ویژگی‌های تصویربرداری است که از این کلاس انتظار دارید، اما دارای فرم فاکتور سبک وزن و دستی جدید با نمایه‌ای ساده و طراحی بدون قفس است که قابلیت اتصال لوازم جانبی مختلف را مستقیماً به بدنه دوربین ارائه می‌دهد.

به روز رسانی سیستم عامل نسخه 2.0

با به روز رسانی سیستم عامل 2.0، سونی FX3 را با گردش کار Cinema Line سازگارتر می کند. به‌روزرسانی‌ها شامل گزینه‌های رندر لاگ بهبودیافته، از جمله گزینه‌های Cine EI، امکان وارد کردن LUT‌های سفارشی، همگام‌سازی کد زمان از طریق کابل اختیاری، و رابط کاربری آسان‌تر دوربین است.

هنگام به روز رسانی از نسخه 1.01 یا قبل از آن:

قبل از به‌روزرسانی، مراقب تنظیمات خود باشید، زیرا این فرآیند دوربین را بارگیری می‌کند و نمی‌تواند تنظیمات ذخیره‌شده از نسخه 1.01 را بخواند.
S-Log2 دیگر فعال نخواهد شد. باید از S-Log3 استفاده کنید

اتصال به برنامه Imaging Edge Mobile آسان شده است (به ثبت تلفن هوشمند در راهنمای راهنما مراجعه کنید). برای این کار باید برنامه موبایل را به نسخه 7.7 یا بالاتر به روز کنید و دوربین را به عنوان جدید ثبت کنید.

توجه داشته باشید که قابلیت اتصال تک لمسی NFC دیگر در دسترس نخواهد بود

ضبط ویدیوی زنده UHD 4K

Cinematic Expression_RC

یک سنسور 12.1 مگاپیکسلی Exmor R BSI CMOS FX3 (10.2 مگاپیکسل موثر در حالت ویدیو) با یک پردازنده BIONZ XR جفت شده است تا به فیلم برداری UHD 4K با نمونه برداری داخلی 10 بیتی 4:2:2 یا خروجی خام 16 بیتی دست یابد. طراحی BSI این سنسور وضوح و حساسیت را با بازه ISO قابل ارتقا 80-409600 و محدوده دینامیکی بیش از 15 استاپ برای کار در شرایط نوری مختلط افزایش می دهد. حالت S-Cinetone که دارای کنترل رنگ و تن است، می تواند برای مطابقت با منابع VENICE، FX9 یا FX6 استفاده شود و از عرض S-Log3/2 و 10 بیت HLG برای تولیدات ساده HDR پشتیبانی می کند. سنسور و پردازنده همچنین برای کاهش قابل توجه حرکت شاتر با هم کار می کنند و طراحی حسگر شامل یک سیستم فوکوس خودکار هیبریدی سریع برای فوکوس سریع و هوشمند و ردیابی سوژه است.

سنسور 4K فول فریم CMOS Exmor R

Bokeh_RC خیره کننده

حسگر 12.1 مگاپیکسلی Exmor R و پردازنده BIONZ XR با ویدئوهای 10.2 مگاپیکسلی و تصاویر ثابت 12.1 مگاپیکسلی، ظاهری واقعا سینمایی به FX3 ارائه می‌کنند. سنسور فول فریم عمق میدان کم، بوکه چشمگیر و آرتیفکت های شاتر کاهش یافته را ارائه می دهد. حساسیت پایه 80 تا 102400 برای عکاسی چشمگیر در نور کم به 409600 افزایش می‌یابد و بیش از 15 استاپ دامنه دینامیکی تفاوت‌های ظریفی را هم در نمای بیرونی چشمگیر و هم در صحنه‌های داخلی با دقت روشن ایجاد می‌کند.

رنگی S-Cinetone

بازتولید رنگ پوست زیبا و ظاهری نرم‌تر که مکمل فیلم‌های VENICE، FX9 یا FX6 شما است، با استفاده از تنظیمات رنگ پیش‌فرض S-Cineton FX3 ایجاد می‌شود. پشتیبانی از S-Log-3، S-Gamut3، S-Gamut3.Cine و 10 بیتی 4:2:2 به حفظ درجه بندی غنی و تطابق رنگ در طیف دوربین های Sony Cinema Line کمک می کند، در حالی که HLG HDR یک گزینه مستقیم است. جریان HLG بدون رتبه را ارائه می دهد.

ضبط ویدیو

تصاویر واضح و دقیق تا 4K 120p با حرکت آهسته تا 5 برابر در خروجی 24p بگیرید. گزینه های ضبط عبارتند از توانایی خروجی DCI 4K+ به صورت خام 16 بیتی از طریق HDMI به ضبط کننده های سازگار و ضبط همزمان XAVC 4K و پراکسی های داخل دوربین. گزینه های ضبط داخلی 4K شامل رنگ 4:2:2 10 بیتی با کدک های All-Intra و Long GOP است.

ویژگی های خنک کننده مانند فن بی صدا و هیت سینک گرما را از بین می برند تا ضبط مداوم تا 4K60 را امکان پذیر کند.
دو اسلات کارت SD هر دو کارت CFexpress نوع A و SDXC را برای انتقال آسان یا ضبط پشتیبان می پذیرند.

ضبط Super35 1080p با سرعت 240p

فوکوس ثابت

تیراندازی انفرادی_RC

اکنون حتی عکاس‌های انفرادی نیز می‌توانند به لطف عملکردهای ردیابی چشم و فوکوس خودکار که توسط الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به‌علاوه یک عملکرد فوکوس صفحه لمسی ساده فعال شده است، فوکوس را حفظ کنند.

هفت انتخاب سرعت تغییر فوکوس خودکار به شما امکان می‌دهد فوکوس کنید، و پنج تنظیم AF Subject Shift به شما امکان می‌دهد هنگام حرکت از سوژه قفل‌شده، سرعت را تنظیم کنید.

فوکوس خودکار هیبریدی سریع از 627 نقطه برای پوشش تقریباً 89 درصد از قاب تصویر استفاده می کند

فرم ارگونومیک برای کار مستقل

Basic Controls_RC

طراحی بدون قفس FX3 به شما این امکان را می دهد که ¼ تا 20 لوازم جانبی سازگار را مستقیماً روی دوربین یا یک دستگیره قابل جابجایی نصب کنید، که باعث صرفه جویی در وزن و زمان در تنظیم یا پاره کردن قفس دوربین می شود. یک دکمه ضبط خوشه‌ای، کنترل‌های فوکوس و منو، و شش دکمه قابل تخصیص، همگی به عملکرد یک دست کمک می‌کنند و دست چپ شما را برای حفظ تعادل یا کنترل لنز باز می‌گذارند.

چراغ های سیگنال به راحتی قابل مشاهده است

توسعه پذیری_RC

نشانگرهای شمارش رو به بالا، جلو و عقب به اپراتور حس و صدایی را می دهد که دقیقاً چه زمانی دوربین در حال ضبط است و امکان انجام حرکات دقیق زمان بندی شده و ارائه دیالوگ را فراهم می کند.

گزینه های صوتی با کیفیت

گزینه های حرفه ای ضبط صدا عبارتند از:

دسته آداپتور XLR قابل جدا شدن با دو ورودی صدای ترکیبی XLR-1/4 اینچی TRS

نگهدارنده میکروفون و ورودی 3.5 میلی متری برای افزودن میکروفون برای ضبط صدای 24 بیتی تا 4 کانال.

کنترل از راه دور، استریم و انتقال

کنترل از راه دور RC

FX3 خود را از راه دور با استفاده از برنامه‌های Imaging Edge Mobile یا Imaging Edge Desktop کنترل کنید و فایل‌ها را از طریق Wi-Fi یا از طریق یک کانکتور سیمی USB Type-C انتقال دهید تا ویرایشگر خود در مراحل پس از تولید جهش داشته باشد. همچنین می‌توانید محتوای خود را با استفاده از رایانه خود پخش کنید. و برنامه وب کم Imaging Edge.

تثبیت کننده پس از تولید با لنزهای E-Mount

نرم افزار Catalyst Prepare/Browse سونی از متادیتای لرزش برای تثبیت تصویر شما استفاده می کند

تعادل قابل تنظیم بین جبران لرزش و برش ناحیه تصویر به شما امکان می دهد تصویر را به خوبی تنظیم کنید

ویژگی های FX3 بهبود یافته است

پنل لمسی LCD_RC

FX3 Cinema Line را با پیشرفت‌هایی مانند عملکرد دستی راحت بدون قفس، عمر باتری 1.6 برابر بیشتر از a7S II و گزینه برق USB-PD برای زمان‌های طولانی‌تر عکس‌برداری به‌روزرسانی می‌کند.

ویژگی های عمومی FX3/FX6/a7S III

مانند FX6 و a7S III، FX3 دارای ویژگی های زیر است:

سنسور 12.1 مگاپیکسلی Exmor R CMOS فول فریم با نور پس زمینه و پردازنده BIONZ XR

سرعت بالا 120p در 4K و 240p در HD

محدوده دینامیکی بیش از 15 توقف

ویژگی های عمومی FX3/FX6

ویژگی های مشترک FX3 با دوربین بزرگتر FX6 عبارتند از:

S-Cinetone، S-Log3، HLG و Rec. 709 طیف از گزینه ها

چراغ های سیگنال جلو، پهلو و عقب

فن داخلی برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد

اهرم زوم برای تنظیم آسان قاب

ویژگی های مشترک FX3/a7S III

Mobility_RC

ویژگی های اشتراک FX3 با a7S III عبارتند از:

تثبیت کننده 5 محوره در بدنه

خروجی خام 16 بیتی از طریق HDMI

انتخاب محدوده S-Log2

بازه ایزو 80 تا 4096000 (گسترش یافته)

اتصال بی سیم

بی سیم دو بانده 2.4/5 گیگاهرتز

اتصال LAN سیمی از طریق پورت USB Type-C و آداپتور جداگانه

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برسی دوربین سینمایی سونی Sony FX3 Full-Frame Cinema Camera" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برسی دوربین سینمایی سونی Sony FX3 Full-Frame Cinema Camera"، کلیک کنید.