افزایش هوش کودک یک ساله

بازی هوش برای کودک یک ساله باید به درستی انتخاب شود تا علاوه برای تقویت هوش کودک یک ساله شما باعث به خطر انداختن جان او نشود بازی های هوش برای کودک یک ساله تا دو ساله را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد در هنگام بازی کردن با کودک مراقب سلامت او باشید.بازی های هوش برای کودک یک ساله به ترتیب در این مطلب آورده شده اند اگر به دنبال تقویت هوش کودک یک ساله تان هستیید می توانید از بازی های هوش برای کودک یک ساله استفاده کنید.

افزایش هوش کودک یک ساله

یک روانشناس و پژوهش متخصص در زمینه کودکان یک ساله، می گوید اثرات بازی کردن کودکان زیاد است و بازی های متناسب با سن کودکان یک ساله و آزمایش و خطا و تکرار می تواند، باعث توسعه ماهیچه ها، هماهنگی دست و چشم ها و درک کلی از جهان توسط کودک شود. این محقق می گوید بازی های سرگرم کننده در پنج سال اول زندگی کودک، می تواند به رشد جسمی و عقلی او کمک کند. کودکان در این مرحله مانند اسفنج هایی هستند که دوست دارند همه چیز را تماشا کنند و هر آنچه که در اطرافشان می بینند، جذب کنند؛ بنابراین والدین نباید کودکان یک ساله را تحت فشار قرار داده و اجازه دهند کودک در روال عادی زندگی بازی کند و یاد بگیرد.

بازی با خاک برای تقویت هوش کودکان یک ساله

به عنوان یک سرگرمی بسیار هیجان انگیز اجازه دهید تا کودک یک ساله شما با خاک بازی کند. کودک نوپا را تشویق کنید که دست هایش را کثیف کند. یک محل خالی از رفت وآمد در حیاط یا یک پارک یا باغ را خودتان پیدا کنید که خاک زیادی دارد تا کودک بتواند با دست زدن به خاک اطراف خود را حفاری و کشف کند. البته مراقب باشید دست به دهان نبرد و بعد از پایان بازی دست هایش را به طور کامل بشویید.تفنگ پلیسی کودکانه را در دسترس کودک قرار دهید تا با آن بازی کند.

بازی لمس کتاب مناسب برای هوش کودک یک ساله

تقویت هوش کودک یک ساله در بازی رنگ ها

برای کودک 10 تا 12 ماهتان اسباب بازی های رنگی و یا وسایل آشپزخانه رنگی تهیه کنید و به او کمک کنید که اسباب بازی های با رنگ مشابه را در کنار هم بگذارد. مثلاً سیب قرمز و ماشین قرمز و توپ قرمز باید در یک طرف باشد. در این بازی به او کمک می کنید که کم کم با رنگها آشنا شود و موجب تقویت هوش کودک یک ساله خواهید شد.

بازی پخت و پز کردن مناسب برای کودک دو ساله

زمانی که شما در حال پخت غذا هستید، کودک دو ساله می بیند و یاد می گیرد. می توانید پختن غذا را با کودک تان بازی کنید. در یک کاسه مقداری برنج، شکر، آرد و کمی آب را مخلوط کنید، سپس در کاسه های کوچک بریزید و وانمود کنید که در حال خوردن آن هستید این بهترین بازی برای افزایش هوش کودک دو ساله است.

بازی حور شکل افزاینده هوش کودکان یک ساله

مفاهیمی مانند برابری، تعادل، توازن و ابعاد در کل دوران کودکی به آرامی درک می شوند؛ اما چه بهتر که آغاز تمرین آن با روش و ابزارهای ساده از همان ابتدای یک سالگی آغاز شود. بازی فکری برای هوش کودک یک ساله یک نوع چالش در نوع کودکانه است. پس جور شکل های پلاستیکی یا چوبی را مقابل او قرار دهید و اجازه دهید با تمرین و تکرار، تلاش برای تطبیق اشکال با ابعاد و محل مناسب را خودش پیدا کند.

بازیهای افزایش هوش کودک یک ساله

چندین موضوع بافت دار را برای افزایش هوش کودک یک ساله به او بدهید، مثلاً یک تکه مقوا، روسری نرم، تکه های چمن و ماسه و … حتماً تا انتهای بازی در کنار او باشید و مراقب باشید چیزی را در دهانش نگذارد. همراه هم همه چیز را بازرسی کنید، خواهید بفهمید که او از چه بافتی بیشتر خوشش خواهد آمد مخمل کبریتی یا پشم گوسفند؟

بازی جمع کردن اشیا برای هوش کودکان تا دو سالگی

مجموعه ای از دکمه های بزرگ، مهره های رنگی و چیزهایی که به آسانی بتوان آن ها را مرتب کرد جمع آوری کنید.
به کودک خود نشان دهید که چطور بر اساس شکل ها و رنگ ها یا اندازه ، آنها را مرتب کند.
به کودک خود اجازه دهید که چیزها را خودش دسته بندی کند.
بعد از اینکه اشیا را مرتب کرد یکی یکی آنها را بشمارید.

اسباب بازی برای تقویت هوش کودک یک ساله

اسباب بازی هوش برای کودک یک ساله چیست؟ کودکان یک ساله عاشق غوطه ور کردن دست های خود در خوراکی ها به ویژه سطل حبوبات یا برنج هستند. فرزند شما دوست دارد که برنج را بشناسد و لابه لای آن چیزهایی کشف کند، مخصوصاً وقتی که بتواند همان جا با فروکردن اسباب بازی های خود در سطل بازی کند. خرید وسایل پلیس  را به عنوان اسباب بازی در سبد خرید قرار دهید.

پس یک ظرف بزرگ یا سطل را از برنج پرکنید و چند اسباب بازی ساده و کوچک کودکتان را داخل آن قرار دهید. او را تشویق کنید که اسباب بازی خود را پیدا کند. با این بازی جذاب تفریح جالبی را برای کودک یک ساله رقم بزنید. یک سطل بردارید و راه بروید. کودکان یک ساله در آخر این سن دوست دارند چیزهایی را مانند سنگ یا برگ جمع آوری کنند و در یک کیسه و یا سطل بریزند فقط در این مورد ممکن است نیاز به کمک داشته باشند.

بازی برگ ها برای کودکان دو ساله

با کودک دو ساله به بیرون از خانه بروید، تنوعی از برگها را برای او جمع کنید، به او اجازه بدهید آنها را بلند کند و با دستانش بازرسی کند، بدیهی است که با نظارت شما. برخی از برگها را چروک کنید تا او آنها را بازرسی کند و عمل چروک کردن را بیاموزد که این کار در برگهای خشک صدا هم خواهد داشت. با استفاده از یک برگ بزرگ بازی دالی موشه را با او انجام دهید.

بازی باز و بسته کردن برای هوش کودک یک ساله

یک و نیم سال و بالاتر
برخی از لباس ها و چیزهایی که به راحتی دکمه اش، قلاب یا گیره اش، زیپش بسته شود را جمع آوری کنید.
به کودک خود نشان دهید که چگونه چیزها یا لباس ها را باز و بسته کند.
به او اجازه دهید تا خودش این کار را انجام دهد.به آرامی او را تشویق کنید.وقتی او موفق می شود، او را ستایش کنید و به خاطر تلاشش او را در آغوش بگیرید.این یک نمونه جذاب بازی هوش برای کودکان یک ساله است که فوق العاده توصیه می شود. قیمت باتوم پلیسی را در چند فروشگاه میتوانید نگاه کنید.
معرفی اشکال و نمادهای ریاضی
روی یک کاغذ سفید شکل ها و اعدادی را بکشید که کودک شما بتواند آنها را رنگ کند.بعد از رنگ کردن شکل ها به کودک خود بگویید که چیکار کرده.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افزایش هوش کودک یک ساله" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افزایش هوش کودک یک ساله"، کلیک کنید.