پیش بینی طلا و سکه؛ آینده طلا درخشان تر می شود

پیش بینی طلا و سکه؛ آینده طلا درخشان تر می شود

آفتاب نیوز :

درهم و دلار در روز قبل در خلاف جهت یکدیگر حرکت کردند و حباب درهم با افزایش قیمت دلار و کاهش قیمت دلاری درهم بیشتر شد.

بررسی ها از روند قیمتی ارز نشان می دهد که نوسان روزانه قیمت ها کاهش پیدا کرده است. اگر ریسکی متوجه بازار ها نشود دلار می تواند پس از شناسایی سطوح فعلی به سطوح پایین تر حرکت کند. در حال حاضر ریسک های ژیوپلتیکی خاورمیانه عامل اصلی اثرگذار بر عامل انتظارات عرضه و تقاضا در بازار ارز است.

سکه و طلا علاوه بر دلار تحت تاثیر ارزش اونس جهانی طلا قرار دارند. حرکت طلا در یک ماه گذشته تحلیل گران را بر آن داشته تا بار دیگر متغیر ها و پارامتر های مورد نظر در بازار ارز را مورد ارزیابی قرار دهند.

گلدمن ساکس در آخرین گزارش خود اعلام کرد نرخ های بهره، شاخص دلار و انتظارات از رونق و رکود اقتصادی به عنوان مهم ترین پارامتر های سنتی موثر بر بازار طلا رشد اخیر اونس جهانی طلا را توجیه نمی کند. بررسی ها نشان می دهد که عمده دلیل افزایش اونس طلا در سال 2022 ناشی از افزایش تقاضای فیزیکی است که به دلیل شتاب انباشت طلا به وسیله بانک های مرکزی اقتصاد های نوظهور و افزایش تقاضای خرده فروشی کشور های آسیایی است.

گلدمن ساکس پیش بینی کرده که کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، انتخابات ایالات متحده در کنار ریسک های ژیوپلتیک عاملی است که قدرت انحراف صعودی طلا را حفظ کرده است.

گلدمن ساکس پیش بینی خود از ارزش اونس جهانی طلا در سال جاری را از دو هزار و 300 دلار به دو هزار و 700 دلار ارتقاء داده است.

در حال حاضر محدوده 15 میلیون و 700 هزار تومان محدوده حمایتی طلای آب شده است که شکست آن زمینه را برای کاهش بیشتر طلا را فراهم میکند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پیش بینی طلا و سکه؛ آینده طلا درخشان تر می شود" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پیش بینی طلا و سکه؛ آینده طلا درخشان تر می شود"، کلیک کنید.