پیرغلامی که پدر و مادرش روضه‌خوان اباعبدالله بودند

پیرغلامی که پدر و مادرش روضه‌خوان اباعبدالله بودند

حجت‌الاسلام سید حامد رضازاده ذاکر و مداح خراسان جنوبی می‌گوید: اگر مردم و جامعه ما را در این لباس می‌شناسند، به این خاطر است که نشان خادمی را به برکت وجود مبارک امام حسین (ع) دریافت کرده‌ام.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری رودخان، سیدحامد رضازاده متولد ۱۳۳۵ از شاعران و خادمان جلسات و محافل حضرت سیدالشهدا (ع) و اهل‌بیت (ع) و زاده شهر دارالمؤمنین بیرجند است.

این پیرغلام درباره مداح شدنش به خبرنگار رودخان گفت: با توجه به اینکه پدر و مادرم روضه‌خوان اباعبدالله بودند، این سنت حسنه به من نیز رسید و ۵۵ سال است که مداحی می‌کنم. عشق و علاقه‌ای که از اهل‌بیت (ع) در وجودم نهفته بود، از پدر و مادرم به من انتقال یافت و این انگیزه‌ای شد که من هم در این لباس توفیق داشته باشم و به ساحت مقدس اهل‌بیت (ع) عرض ادب کنم.

رضازاده از حس وحال پیرغلام بودنش گفت: همین که امام حسین (ع) عنایت فرموده و مرا به پیرغلامی برگزیده، خدا را شاکرم و تا جان در بدن دارم، خادم این خاندان خواهم بود. باتوجه به برنامه‌هایی که در استان خراسان جنوبی و سطح شهرستان بیرجند جهت عرض ادب و ارادت به ساحت اهل‌بیت (ع) هم در بُعد تبلیغ و هم در بعُد شاعری و مداحی داشتم، مفتخر به خادمی اهل‌بیت (ع) شدم. اگر مردم و جامعه ما را در این لباس می‌شناسند، به این خاطر است که نشان خادمی را به برکت وجود مبارک امام حسین (ع) دریافت کرده‌ام.

وی درباره آیین‌ها و مراسم خاص این روز در بیرجند پاسخ داد: براساس رسم دیرینه‌ای که داریم، این مراسم در دهه اول محرم در بیرجند و دیگر شهر‌های استان آغاز می‌شود. در بعضی از مناطق در روز عاشورا نخل حرکت می‌دهند که نمادی از خیمه‌های حضرت علی‌اکبر (ع) و حضرت قاسم بن حسن (ع) است.

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پیرغلامی که پدر و مادرش روضه‌خوان اباعبدالله بودند" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پیرغلامی که پدر و مادرش روضه‌خوان اباعبدالله بودند"، کلیک کنید.