ضرورت به کار گیری همه ظرفیت کشور برای جوانی جمعیت – خبرگزاری رودخان | اخبار ایران و جهان

ضرورت به کار گیری همه ظرفیت کشور برای جوانی جمعیت - خبرگزاری رودخان | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار رودخان، صابر جباری شام پنجشنبه در اختتامیه جشنواره بین المللی سیمرغ اظهار کرد: باید از کشورهایی که در بحران کهنسالی قرار دارند و با چالش‌های متعددی در این خصوص مواجه شده‌اند درس بگیریم.

وی ادامه داد: از قانون جوانی جمعیت در کشور ما سه سال سپری می‌شود و لازم است همه ظرفیت‌های کشور برای تحقق این قانون مورد استفاده قرار گیرد.

جباری افزود: تغییر الگوهای باروری در تمام دنیا زمان‌بر است اما در ایران ظرف مدت کوتاهی تغییر کرده است و نرخ زایمان، ازدواج و طلاق در این روند دچار تحول است.

وی تصریح کرد: ۲.۱ تولد در هر خانواده می‌تواند ما را از تله جمعیتی دور کند و این بارقه‌های امیدی برای جوان نگه‌داشتن جمعیت کشور است.

جباری اضافه کرد: در این مسیر مطالعات راهبردی کشورهای دنیا الگوی ماست و امیدوار هستم هریک از ما پرچمدار جوانی جمعیت در کشور باشیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ضرورت به کار گیری همه ظرفیت کشور برای جوانی جمعیت – خبرگزاری رودخان | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ضرورت به کار گیری همه ظرفیت کشور برای جوانی جمعیت – خبرگزاری رودخان | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.