تجاری سازی بندر زرآباد اقدام دولت سیزدهم در حوزه توسعه زیرساخت‌های بندری سیستان و بلوچستان

تجاری سازی بندر زرآباد اقدام دولت سیزدهم در حوزه توسعه زیرساخت‌های بندری سیستان و بلوچستان

رودخان/سیستان و بلوچستان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه زیرساخت‌های بندری در استان گفت: تجهیزات مورد نیاز برای پهلوگیری کشتی‌های پهن‌ پیکر و کانتینربر با ظرفیت بیش از ۱۲۰ هزار تن در بندر شهید بهشتی فراهم شده است.

منصور بیجار در گفت وگو با رودخان، افزود: توسعه بندر چابهار منجر به برقراری خط مستقیم این نوع کشتی‌ها از چابهار به مراکز اصلی تجاری دنیا در کشورهای امارات، هندوستان و چین شده است.

معاون استاندار در ادامه گفت: در حال حاضر، بنادر شهید کلانتری و شهید بهشتی استان سیستان و بلوچستان ظرفیت تخلیه و بارگیری ۸ میلیون تن کالا در سال را دارند.

بیجار با اشاره به تجاری سازی بندر زرآباد افزود: برای اولین بار، بندر زرآباد به منظور رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار تجاری‌سازی شده‌ است.

وی تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان به بلندترین و پیشرفته‌ترین برج مراقبت، جستجو و نجات و کنترل ترافیک دریایی مجهز شده است که نقش مهمی در افزایش ایمنی و کارآیی بنادر دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اشاره کرد: دیوار حفاظتی به طول سه هزار متر در پهنه جنوبی دریای مکران ساخته شده است. این دیوار برای جلوگیری از فرسایش اراضی در پس‌کرانه‌های دریای مکران و ایمن‌سازی تاسیسات و زیربناهای بندری ایجاد شده است.

پایان خبر رودخان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تجاری سازی بندر زرآباد اقدام دولت سیزدهم در حوزه توسعه زیرساخت‌های بندری سیستان و بلوچستان" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تجاری سازی بندر زرآباد اقدام دولت سیزدهم در حوزه توسعه زیرساخت‌های بندری سیستان و بلوچستان"، کلیک کنید.