اعلام نحوه اجرای «سند نقشه جامع علوم انسانی، اجتماعی و هنر»

اعلام نحوه اجرای «سند نقشه جامع علوم انسانی، اجتماعی و هنر»

نخستین نشست کارگروه تخصصی ساماندهی و تهیه پیش‌نویس سند نقشه جامع علوم انسانی، اجتماعی و هنر در دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری رودخان، با توجه به ابلاغ ماموریت‌های تهیه پیش‌نویس «سند نقشه جامع علوم انسانی، اجتماعی و هنر» و تهیه پیش‌نویس «فصل روزآمدسازی‌علوم انسانی، اجتماعی و هنر» جهت الحاق به نقشه جامع علمی کشورمبتنی بر راهبرد کلان ۱۰، از سوی رئیس شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی به دانشگاه علامه‌طباطبائی، نخستین نشست تخصصی کارگروه تخصصی ساماندهی تهیه پیش‌نویس سند با حضور عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه، ابوالقاسم فاتحی دهاقانی دبیر کارگروه تخصصی و اعضای کارگروه، به صورت حضوری و مجازی در سالن شورای حوزه ریاست دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

بر اساس این گزارش تهیه پیش‌نویس سند نقشه جامع علوم انسانی، اجتماعی و هنر مبتنی بر قالب و ساختار اسناد بالادستی شورای عالی انقلاب فرهنگی، «تدوین چشم انداز، ارزش‌های بنیادین و الگوی نظری»، «تدوین اهداف، شاخص‌ها و کمیت‌های مطلوب کمی و کیفی»، «تعیین اولویت‌های توسعه علوم انسانی، اجتماعی و هنر»، «تدوین سیاست‌ها، راهبرد‌های کلان، راهبرد‌های ملی و اقدامات ملی متناظر آنها» و «چارچوب نهادی و تقسیم کار ملی» را شامل می‌شود.

همچنین تهیه پیش‌نویس فصل روزآمدسازی علوم انسانی، اجتماعی و هنر جهت الحاق به نقشه جامع علمی کشور مبتنی بر راهبرد کلان ۱۰، موارد «چشم‌انداز»، «اهداف»، «اولویت‌ها» و «سیاست‌ها و راهبردها» را در بر می‌گیرد.

مباحث محتوایی، احصای چالش‌های علوم انسانی، موانع و فرصت‌ها، تاکید بر روی سند با گفتمان انقلاب اسلامی در دهه پنجم، تاکید بر روی شاخص‌های سند، تشکیل کارگروه‌های تخصصی، استفاده از تجربه‌های پیشین حوزه و دانشگاه، تاکید بر بررسی موانع اجرایی سند‌های گذشته و توصیف غنی وضعیت موجود و ترسیم منطقی وضع مطلوب، برخی از مطالبی بود که در این نشست مطرح شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اعلام نحوه اجرای «سند نقشه جامع علوم انسانی، اجتماعی و هنر»" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اعلام نحوه اجرای «سند نقشه جامع علوم انسانی، اجتماعی و هنر»"، کلیک کنید.