ارز دیجیتال آوالانچ AVAX چیست

در این مطلب از ارزدیجیتال، به معرفی مفاهیم اصلی و معماری شبکه اولانچ می‌پردازیم.

بلاک چین چیست؟

یکی از ویژگی‌های بلاک چین‌ها این است که حتی در حضور اعتبارسنج‌های خرابکار، در مورد محتوای دفتر کل به توافق می‌رسند.

اپلیکیشن غیرمتمرکز چیست؟

بیت کوین اولین برنامه غیرمتمرکز بود که با تکیه بر بلاک چین ساخته شد. تاریخچه و سابقه‌ تمام تراکنش‌ها در آن ذخیره و به‌روزرسانی می‌شود. بلاک چین یک دفتر کل است؛ ورودی‌های آن تراکنش‌هایی مثل «آلیس برای باب 1 بیت کوین می‌فرستد» هستند. بیت کوین غیرمتمرکز است زیرا چندین اعتبارسنج مستقل بلاک چین بیت کوین را حفظ و تراکنش‌ها را پردازش می‌کنند.

تاریخچه‌ای مختصر از بلاک چین‌ها

برای درک ارزش شبکه اولانچ، نگاهی به سیر تکاملی فناوری‌های بلاک چین ضروری است.

بلاک چین نسل اول

نسخه 1.0

بلاک چین نسل دوم

نسخه 2.0: در سال 2013 اتریوم به‌عنوان اپلیکیشنی غیرمتمرکز معرفی شد که امکان ایجاد اپلیکیشن‌های جدید را فراهم کرد.

بلاک چین نسل سوم و اولانچ

اولانچ الگوهای جدیدی به جهان بلاک چین عرضه می‌کند. برخلاف سایر شبکه‌ها که تنها یک بلاک چین دارند، اولانچ شبکه‌ای ناهمگن از تعداد زیادی بلاک چین و مجموعه‌های مختلفی از اعتبارسنج‌ها است.

اولانچ فقط پلتفرمی برای ایجاد اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز سفارشی نیست، بلکه از ایجاد و معامله دارایی‌های هوشمند دیجیتال نیز پشتیبانی می‌کند. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌های اختصاصی خود را با قوانین دلخواه بسازند. اولانچ از الگوریتمی بهره می‌برد که به ده‌ها هزار اعتبارسنج اجازه می‌دهد با کمترین مصرف انرژی در سیستم مشارکت داشته باشند.

زیرشبکه چیست؟

در اولانچ هر بلاک چین می‌تواند قوانین دلخواه خود را اجرا کند. زیرشبکه مجموعه‌ای پویا از اعتبارسنج‌هاست که برای دستیابی به اجماع در مورد وضعیت بلاک چین‌ها همکاری می‌کنند. زیرشبکه نحوه عضویت خود را مدیریت می‌کند و می‌تواند الزامات خاصی برای اعتبارسنج‌ها تعیین کند.

معماری زیرشبکه اولانچ

این معماری مطابقت با قوانین را قابل‌کنترل می‌کند. مثلاً زیرشبکه‌ای می‌تواند از اعتبارسنج‌های خود بخواهد در کشوری خاص سکونت داشته باشند یا مجوز ویژه‌ای داشته باشند. همچنین، امکان ایجاد زیرشبکه‌ای خصوصی که محتوای بلاک چین‌های آن فقط برای برخی اعتبارسنج‌ها قابل‌مشاهده باشد، وجود دارد.

ویژگی‌های اولانچ

اولانچ با مصرف کم انرژی، ایمنی بالا، و مقاومت در برابر حمله‌ها، عملکردی بهینه و پایدار دارد. برخلاف پروتکل‌های ناکاموتو، پروتکل‌های اولانچ انرژی بسیار کمتری مصرف می‌کنند و هنگامی که کاری برای انجام‌دادن وجود نداشته باشد، به‌طور موقت متوقف می‌شوند.

سهام‌گذاری در اولانچ

اولانچ برای افزایش ایمنی از روش سهام‌گذاری استفاده می‌کند. هر نود برای ارزیابی و اعتبارسنجی باید توکن‌های آواکس را سهام‌گذاری کند. اعتبارسنج‌ها پس از انجام کار پاداش دریافت می‌کنند و توکن‌های سهام‌گذاری شده به آنها بازگردانده می‌شود. قیمت آوالانچ در این فرایند نقش مهمی دارد.

خلاصه

شبکه اولانچ با پروتکل اجماع نوآورانه خود، هزاران تراکنش در ثانیه انجام می‌دهد و به ده‌ها هزار اعتبارسنج اجازه می‌دهد تا در سیستم مشارکت داشته باشند. این شبکه، پایدار و محافظ محیط زیست است و به توسعه‌دهندگان امکان ساخت بلاک چین‌ها و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز سفارشی را می‌دهد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ارز دیجیتال آوالانچ AVAX چیست" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ارز دیجیتال آوالانچ AVAX چیست"، کلیک کنید.