آتش دوباره در کوه سمر کهگیلویه شعله ور شد

آتش دوباره در کوه سمر کهگیلویه شعله ور شد

آفتاب‌‌نیوز :

آتش سوزی عرصه‌های طبیعی در دو منطقه و ارتفاعات کوه سمر شهرستان کهگیلویه و کوه سفید لنده از عصر روز سه‌شنبه هفته جاری آغاز شد.

آتش سوزی در ارتفاعات کوه سفید لنده با تلاش نیرو‌های امدادی و مردمی صبح امروز مهار شد.

سید حمزه محقق زاده روز پنجشنبه اظهار کرد: این آتش سوزی حدود سه شبانه روز است که شروع شده است و با اینکه صبح امروز بخش زیادی از این آتش مهار شد، اما با توجه به وزش شدید باد آتش دوباره شعله ور شد و هم اینک نیز آتش به طور گسترده ادامه دارد.

وی تاکید کرد: برای مهار کامل آتش از کوهنوردان، طبیعت دوستان، مردم و دستگاه‌های مختلف درخواست کمک داریم.

فرماندار شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: کوهنوردان به صورت پیاده‌روی باید حدود دو ساعت را طی کنند تا به محل آتش برسند.

وی اضافه کرد: هم اکنون یک فروند بالگرد در حال انتقال نیرو‌ها به محل آتش است، نیرو‌های دهیاران، بخشداری، نیرو‌های مردمی و نیرو‌های منابع طبیعی در حال کمک برای مهار آتش در این منطقه هستند.

وی گفت: با توجه به صعب العبوربودن منطقه وگرمی هوا ادامه داد: بالگرد بیشتر، دستگاه دمنده، تجهیزات و امکانات انفرادی برای داوطلبان اطفای حریق نیاز داریم تا بتوانیم در سریع‌ترین زمان آتش را مهار و خاموش کنیم.

فرماندار شهرستان کهگیلویه در خصوص پوشش جنگلی و مرتعی منطقه دچار آتش سوزی، عنوان کرد: پوشش جنگلی منطقه بیشتر بلوط، بنه، کله خُنگ و بادام است.

محقق‌زاده بیان کرد: پس از سه شبانه روز آتش همچنان ادامه دارد و در حال گسترش است که نیاز به کمک بیشتر و اعزام بالگرد داریم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آتش دوباره در کوه سمر کهگیلویه شعله ور شد" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آتش دوباره در کوه سمر کهگیلویه شعله ور شد"، کلیک کنید.